۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

اطلاعیه ی مشترک کمیته های دادخواهی برای شکیلا و صابره

هم میهنان آزاده،
چند ماه قبل عده ای از فعالین حقوق بشر و حقوق زنان، فعالین مدنی، روشنفکران و دانشجویان برای دادخواهی خون بناحق ریخته شده ی شکیلا در بامیان، کمیته ای را ایجاد نمودند و به عنوان اعتراض مدنی نسبت به این جنایت نابخشودنی زورمندان محلی، راهپیمایی هایی در بامیان و کابل برگزار نمودند. در کنار آن برای گسترش دامنه ی فعالیت های حقوقی ـ مدنی شان دیدارها، ملاقات ها و صحبت هایی را در سطح کشور به راه انداختند تا بتوانند هرچه بیشتر از حق یک انسان ستم دیده دفاع نمایند.
در همین راستا نیز، جمعی از دوستان فعال حقوق زنان و دانشجویان آزاده برای دفاع از قانونیت و جلوگیری از اعمال خودسرانه ی افراد زورمند محلی در جاغوری که به روش طالبان مبادرت به برپایی دادگاه صحرایی نموده بودند، کمیته ای را برای همین منظور تشکیل داده بودند. بنابراین تصمیم هر دو جانب بر این گشت تا برای یگانه سازی هر دو کمیته و باز نمودن شعاع مبارزات مدنی خود، وارد گفتگو شوند. خوشبختانه این گفتگوی دو ساعته منجر به یکی شدن هر دو کمیته زیر نام «کمیته ی دفاع از زنان قربانی خشونت» گردید و در اولین اقدام جدی خود، دیداری را با معاون ریاست جمهوری ترتیب دادند. ایشان نیز ضمن خرسندی از انسجام کارها و نیز قطعیت یافتن عزم و اراده ی مبارزاتی این فعالان مدنی ـ حقوقی، همکاری و پشتیبانی کامل خود را از پی گیری این نوع قضایای جنایی و به ویژه قضیه ی « قتل شکیلا» اعلام نمودند.
بنابراین ما به تمامی مردم عدالت طلب خود اطمینان می دهیم که تا تحقق کامل عدالت در پرونده ی قتل شکیلا و مجازات نمودن قاتل آن، تحت هیچ شرایطی عقب نشینی نخواهیم کرد و لحظه ای از مبارزات حق طلبانه باز نخواهیم ایستاد.

کمیته ی دفاع از زنان قربانی خشونت
دوشنبه 10 میزان 1391 ـ کابل

هیچ نظری موجود نیست: